INTERVJU z ustanoviteljico in lastnico blagovne znamke ESSENTIQ, Tatjano Božinac Mohorčič. Intervju je bil objavljen v reviji DERMANOVA, št.58, 2018
Naj vas najprej vprašam od kod in zakaj ime ESSENTIQ, saj ne zveni nič kaj slovensko.
Tanja: Res je. Ko smo leta 2010 razmišljali o imenu, smo imeli v glavi, da bomo ciljali predvsem na tuje trge. In skozi globalne oči, nosi ime ESSENTIQ v sebi nek pomen. Prvi del imena izhaja iz ESSENCE = izvoren, bistven, drugi pa iz AUTHENTIQUE = avtentičen. Slovenija je izrazito majhen trg in če želiš proizvajati in prodajati visoko kakovostno naravno-ekološko kozmetiko, se na tako majhnem trgu to stroškovno enostavno ne izide.
Čeprav ste slovenski proizvajalec in slovenska blagovna znamka ste v Sloveniji še relativno neprepoznavni.
Tanja: V tujini, predvsem Aziji, je bilo bistveno lažje začeti. Grafična podoba naših izdelkov začetne – klasične linije je bila na pogled Azijcem zelo všečna, tako da smo hitro dobili distributerje v Singapurju, Maleziji, Japonski, Hong Kongu, Macau, Tajvanu. Kot Evropska blagovna znamka smo bili za njih ‘eksotični’, saj so evropski naravno-ekološki kozmetični proizvodi sinonim visoke kakovosti. Ko je naš čistilni gel za obraz v letu 2016 v Singapurju prejel dve najbolj prestižni nagradi v kategorijah za najboljši naravno-ekološki proizvod s strani uporabnikov in kot najboljši ‘face saver’ proizvod s strani strokovne komisije, so se nam vrata začela odpirati zelo hitro tudi drugod.
V Sloveniji je v sredini letošnjega leta distribucijo vseh naših izdelkov prevzela naša dolgoletna strokovna sodelavka, ki je z nami sodelovala pri razvoju profesionalne linije za kozmetične salone. Glede na njeno zagnanost in ‘zaljubljenost’ v naše izdelke, sem prepričana da bo uspešna.
Je pa grajenje blagovne znamke dolgotrajen proces, kjer so potrebna leta, da se vidijo neki rezultati. Ob vsej poplavi kozmetičnih izdelkov na trgih in marketinškim bombardiranjem z vseh strani, je to izredno težavno delo. Zato moje globoko spoštovanje do ljudi, ki so kakorkoli udeleženi v prodaji. Neučakanost je definitivno lastnost, ki si je prodajalci ne morejo privoščiti.
V kolikih državah pa imate distributerje?
Tanja: Poleg že zgoraj omenjenih šestih držav smo prisotni tudi v Združenih Arabskih Emiratih, Romuniji, Španiji, Italiji, seveda Sloveniji, Slovaški, Češki. Pred kratkim smo se začeli pogajati tudi z distributerji iz Kitajske, Nemčije, ter ZDA.
S čim nagovarjate uporabnike, da kupijo vaše izdelke? V čem ste posebni?
Tanja: To je zame eno najtežjih vprašanj. V čem si poseben, drugačen od ostalih? Vem, da je z marketinškega stališča to popolnoma neprimerno, vendar se trenutno ne ukvarjamo preveč s tem, kakšno zgodbo prodati ljudem, ampak vlagamo čas in energijo v sledenje razvojnim trendom v biotehnologiji, razvoju embalaže in podobno. Zavezali smo se k proizvodnji visoko-kakovostnih naravno-ekoloških izdelkov. Kaj to pomeni? To pomeni, da v čistilnih sredstvih (to so geli za prhanje in druga mila, šamponi) NE uporabljamo sulfatov, čeprav jih ekološki standardi ne prepovedujejo. Mi jih ne uporabljamo zato, ker sulfati uničujejo kislinski plašč na koži, torej našo lastno naravno zaščito pred npr. sončnimi žarki, bakterijami, mikroorganizmi. Posledično je zaradi njih povrhnjica bolj izsušena, kar pri nekaterih ljudeh povzroča srbečico in podobno. Od kar člani moje družine ne uporabljamo več sulfatov, praktično skoraj da ne uporabljamo več sončnih krem. Jaz in moj sin nimava več akutnih stanj dermatitisa za katerim sva oba trpela. Morda je naključje, ne vem, jaz verjamem, da je vzrok v prenehanju uporabe sulfatov. Je pa naše izdelke iz otroške linije romunski center za mame in bodoče mame PROMAMA v letošnjem letu v anonimnem izboru, ki so ga izvedli na romunskem trgu izbral kot najkakovostnejše in postal naš uradni promotor. Takšne pohvale nam dajejo zagon, da vztrajamo pri začrtanih smernicah kakovosti. Tudi če so naši izdelki zaradi tega dražji. Mislim, da ljudje počasi dojemajo, da je cena tudi odraz neke kakovosti. Sploh če nisi neka uveljavljena prestižna blagovna znamka. Kakovostne surovine pač imajo svojo ceno. In če želiš z njimi doseči neke učinke, jih moraš vkomponirati v izdelek toliko, kolikor je proizvajalec surovin navedel v svoji tehnični dokumentaciji in temelji na rezultatih testov in analiz, ki jih je opravil. In vse to ima svojo ceno.
V zadnjem času ste lansirali tudi dve čisto novi liniji – premium linijo MAGIC in profesionalno linijo za kozmetične salone PROLINE. Lahko poveste kaj več o tem?
Tanja: Premium linijo smo začeli razvijati predvsem zaradi želje po vstopu na arabske trge. Odločitev, da MAGIC zasnujemo na rastlinskih matičnih celicah, posebnih peptidih in encimih, ki stimulirajo matične celice kože, da se obnavljajo in ščitijo pred poškodbami, je bila več kot dobra. Gre za nov koncept zaviranja procesa staranja kože s spodbujanjem lastne regeneracije na naraven način. Vse kreme smo zapakirali v posebne airless lončke, ki jih noben drug proizvajalec še nima – ne na sejmu Beautyworld Middle East v Dubaju in ne na Cosmoprof Asia v Hong Kongu. In uspešno opozorili nase. Da smo inovativni. Da so naši izdelki vrhunski – od grafičnega dizajna, do embalaže, do sestavin.
Tudi naša profesionalna linija je drugačna. Postavljena je na inovativnem konceptu, kjer se z naborom 39 izdelkov, ki se lahko med seboj mešajo, dobi ven več kot 100 različnih, popolnoma personaliziranih neg. Kozmetičarka lahko z izdelki popolnoma zadosti specifičnim potrebam in željam vsake stranke. Je veganska, brez alergenov, prijetna za delo, predvsem pa pušča prijeten občutek na koži. In to je najbolj pomembno. Zadovoljni uporabniki. Saj samo tako na dolgi rok preživiš. S kakovostjo in zaupanjem vanjo. Ker le tako se stranke vračajo.
Kje lahko vidimo vaše proizvode v Sloveniji?
Tanja: Mi načeloma prepuščamo odločitev o tem, kje se bodo posamezni proizvodi ali linije prodajali, distributerjem. Ker se med državami pojavljajo razlike. V nekaterih državah se ekološki izdelki prodajajo v posebnih naravno ekoloških kotičkih znotraj velikih trgovskih, drogerijskih ali lekarniških verig. Drugod so zopet bolj v ospredju majhne naravno-ekološke trgovine. V Sloveniji se naša distributerka sooča s povsem specifičnim problemom, kjer kozmetični saloni pričakujejo, da se bo znamka prodajala zgolj pri njih. Na takšno zahtevo po ekskluzivnosti v drugih državah nismo naleteli. Drugod je klasična linija dostopna povsod, MAGIC v trgovinah z proizvodi višjega cenovnega razreda in kozmetičnih salonih, PROLINE pa zgolj v kozmetičnih salonih. S tem namenom smo tudi razvili več linij. Da lahko ljudje vidijo proizvode na različnih lokacijah in jim ostanejo v spominu. Saj veste, če nekaj večkrat vidiš, boš v neki točki iz radovednosti pogledal kaj to je. Mislim, da prisotnost blagovne znamke na različnih prodajnih mestih daje znamki v očeh potrošnikov večjo kredibilnost. Seveda, morajo biti izbrani kanali ustrezni. Ne moremo prodajati naravno –ekološke kozmetike na bencinskih črpalkah ali nizkocenovnih trgovcih. Če se vrnem k vašemu vprašanju – trenutno je naša distributerka na stališču, da se vsi izdelki za nego obraza iz vseh linij prodajajo izključno v kozmetičnih salonih, prodaja izdelkov za nego telesa, otroške linije in dišav za dom pa se omogoči tudi trgovinam.